Laddar

Köpvillkor

Innehållsförteckning

  • Parter & köpvillkor
  • Priser & produkter
  • Betalning 
  • Frakt & leverans 
  • Ångerrätt och retur 
  • Reklamation
  • Garantier 
  • Datahantering & integritet
  • Tvister & ARN
  • Force Majeure
  • Ägandesrättförbehåll

Parter & köpvillkor
På JISA Security AB är vi angelägna om våra kunder och att er köpupplevelse ska motsvara era förväntningar.

Nedan följer de villkor som träffas vid ett köp mellan dig som köpare och JISA Security AB organisationsnummer 559436-1700 som säljare i samband med beställning på Jisasecurity.se. Om inget annat framgår i avtalet gäller köplagen (1990:931) för köp där köpare är näringsidkare respektive konsumentköplagen (1990:932) vid köp där köpare är konsument. Efter att en beställning gjorts skickas det ut en orderbekräftelse till den e-postadress du som kund angett vid ditt köp.

Vid misstanke av falska beställningar nekas dessa och alla typer av bedrägeriförsök polisanmäls. Försäljning till minderåriga (under 18 år) godkännes ej utan målsmans godkännande.

 

Priser & Produkter
Samtliga priser anges inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck och skrivfel på hemsida och i annonsering. Skulle det råda uppenbara felaktigheter i pris förbehåller sig Jisasecurity.se rätten att avbryta eller neka ett köp och leverans av vara.

JISA Security försöker alltid att presentera sina produkters egenskaper och utseenden så realistiskt som möjligt med viss reservation för skildring av färger och detaljer som kan variera p.ga teknikaliteter.

Betalning
För betalning erbjuds olika betalningsalternativ. Vid val av faktura görs alltid en kreditupplysning.

Kortbetalning
Ingen kortinformation sparas eller hanteras Jisasecurity.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänt köpet.

Direktbatelaning via internetbank
Vi accepterar direktbankbetalningar från Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB.

Faktura
Vid betalning mot faktura sker det direkt till JISA Security AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att välja handla mot faktura är bland annat att du är folkbokförd i Sverige, inte har några betalningsanmärkningar och är över 18 år gammal. Efter att personuppgifter lämnats i kassan sker kreditprövning och i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. Det skickas i så fall en kopia på kreditupplysningen hem till dig.

Rabatter & presentkort
Presentkort och rabattkoder kan nyttjas på såväl prisreducerade som ordinarie prissatta produkter. Det går att nyttja flera presentkort vid samma köptillfälle, men endast en rabattkod per köptillfälle. Rabattkoder gäller endast för varans belopp och appliceras ej på fraktavgifter, men presentkort kan appliceras på såväl fraktavgifter som varans belopp. Använder du inte hela presentkortets belopp sparas det på presentkortet och du använder då samma kod vid nästa köptillfälle för att nyttja det resterande beloppet. Presentkort kan ej växlas in emot pengar, oavsett om presentkortet är onyttjat eller delvis nyttjat med restbelopp kvarstående. Presentkort gäller i ett år från utfärdandet i det fall inget annat anges på presentkortet.

 

Frakt & leverans
JISA Security har samarbete med flertalet speditörer och erbjuder olika leveransalternativ beroende på din postkod och vilken typ av vara som ska levereras. De olika alternativen presenteras i kassan på Jisasecurity.se innan du slutför ett köp. Nedan finns en summering av de leveransalternativ som erbjuds.

Hemleverans
För samtliga leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. Vid leverans till lägenhetshus sker leverans till porten. För leverans till bostadsområden där det råder begränsad tillgänglighet levereras varorna så långt det är körbar väg. Körbar väg ska klara av en större lastbil på minst 24 meter med möjlighet för lastbilen att kunna vända. Om vägen är körbar eller ej beslutas av chaffören. Finns ej körbar väg ges alternativen att lossa leveransen på närmsta tillgängliga plats alternativt att leveransen gå tillbaka till närmsta terminal för ny bokning av leverans med mindre lastbil. JISA Security tar inga kringkostnader vid eventuell bomkörning.
Du blir aviserad av speditör på det telefonnummer du angett i samband med köpet på Jisasecurity.se. Speditören aviserar dig vilken dag leverans sker och generellt sett också ett mer exakt tidsspann om cirka 4 timmar när leveransen beräknas ske. Jisasecurity.se kan tyvärr inte påverka speditörernas körtider.

Om du inte är anträffbar vid tillfälle för leverans utan att ha kontaktat speditör i skälig tid så debiteras du 895kr inklusive moms för så kallad bomkörning.  

Kan du inte ta emot din leverans inom 3 dagar från avisering blir du därefter debiterad 295kr per dag i form av lagerhyra.

Önskar du boka din egen transport vänligen kontakta oss. Vi erbjuder avhämtning från vårt lager.

Leverans till utlämningsställe
Vissa mindre varor levereras till ett utlämningsställe. Leveransen sker till något av speditörens ombud och utlämningsställen. Du blir aviserad via SMS eller mejl när varan är redo för uthämtning. Normalt måste varan hämtas ut inom 14 dagar såvida inget annan anges. Vid uthämtning av varan sker legitimationskontroll. Bud visar både budets legitimation samt legitimation för den som står som leveransmottagare av varan.

För varor som levereras till utlämningsställe och som ej hämtas ut så debiteras du som kund en returkostnad enligt nedan.

Returkostnad för paket är 199kr inklusive moms.
Returkostnad för styckegods eller pall är 995kr inklusive moms.

Specialtransport
Vissa skrymmande varor kan kräva specialtransporter. I de fall där det krävs så framgår det på respektive produktsida på Jisasecurity.se.

Export utanför Sverige
JISA Security erbjuder möjligheten att leverera bortom Sveriges gränser. Kontakta vår försäljningsavdelning för hjälp med beställning där leveransadress ligger utomlands. Fraktkostnad tas fram efter förfrågan då det varierar beroende på destination och volym. För export gäller full förskottsbetalning innan varorna lämnar lagret. För export ges garanti i form av support från vårt kontor samt kostnadsfria leveranser av eventuella reservdelar. JISA Security skickar ingen servicepesonal för åtgärder utanför Sveriges gränser.

Delleveranser
Vid köp av flera olika varor och kategorier kan det förekomma delleveranser till följd av olika leveranstider på varor eller att det av logistiska skäl blir olika former av leveransmetoder. Se aktuellt lagersaldo före beställning.

Leveranstid
Vi skickar våra varor med tredje part. Detta innebär att vi inte kan påverka leveranstiderna från det att varorna lämnat vårt lager för leverans till er. Skulle det uppstå en leveransförsening har du rätt att häva köpet, men detta gäller endast lagerförda varor och ej beställningsvaror.

Boka inte hantverkare förrän ni har mottagit era varor i tid, synat så rätt produkt och antal har levererats och att inga skador uppstått. Jisasecurity.se kompenserar ej för merkostnader i samband med avbokning av hantverkare eller övriga kostnader i samband med en skadad, försenad eller felaktig leverans.

Mottagningskontroll
Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Efter kvittering övergår risken för varan på dig som köpare.

Om det mot förmodan finns synliga skador på emballage eller på varan ska du be speditörens chaufför att notera detta på fraktsedeln innan du kvitterar din leverans. Du bör även ta foton på skadorna och snarast möjligt. Anmäl därefter skadan till vår kundtjänst på info@jisasecurity.se med tydlig beskrivning samt bifoga bilder eller video. Är emballaget skadat men detta inte finns noterat på fraktsedeln och man sedan upptäcker att även varan är skadad så utgår ingen ersättning.

Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. Bud visar bådas legitimationer.

Dold skada
Dolda skador ska anmälas till Jisasecurity.se inom fem (4) arbetsdagar från mottagandet av varorna. Det är därför viktigt att du som kund emballerar av och noggrant inspekterar dina varor direkt efter att leveransen har skett. Om en dold skada har uppstått får du inte bruka varan. Spara emballaget för att underlätta handläggning av skadeärendet. Beroende på omfattningen av skadan så kan det åtgärdas på olika vis, antingen byts varan ut eller så skickas det en servicetekniker för att åtgärda skadan.

Vår ångersrätts & retur policy
Som kund har du 14 dagars ångerrätt på lagerförda produkter från att du har mottagit varan, men vi tar ut en fraktkostnad för returen på 995 kr förutsatt att varan är i nyskick, oemballerad och inte påverkats av värdeminskning till följd av er hantering av varan. Tänk på att det är du som kund som ansvarar för att varan är ordentligt paketerad under returfrakten. En vara ska vara i obruten originalförpackning.

Hur du returnerar
Om du önskar returnera en vara inom 14 dagar från mottagande ska du kontakta vår kundtjänst på info@jisasecurity.se. Därefter skickar vi dig en retursedel via post eller mejl som du sedan klistrar på paketet som skall i retur. Du skall ha påbörjat returen senast 14 dagar från att du har fått retursedlar från vår kundtjänst. Ifall det inte är möjligt måste du höra av dig till oss. JISA Security godkänner ej returer som skickas tillbaka långt efter att retursedlar har skickats.

Återbetalning
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas köpet till dig men med avdrag för returkostnaden (995kr) med reservation för de villkor som framgår i avsnittet om begränsning av ångerrätten i stycket nedan. Återbetalning sker via samma betalningsmedel som du själv har använt vid köpet om inte annat blivit överenskommet mellan dig och vår kundtjänst. Har du t.ex. valt att betala mot faktura så krediteras fakturan med motsvarande belopp eller om du betalat med kort så återförs motsvarande belopp till ditt kort. I vissa fall frågar vi dig om dina kontouppgifter och gör i stället en insättning till ditt bankkonto, exempelvis om fakturan redan är betald så måste återbetalning ske via banköverföring.

Återbetalning sker utan onödiga dröjsmål men betalas tidigast ut då varan kommit i retur eller då vi fått se bevis på att varan har återsänts.

Begränsningar av ångerrätten
I distansavtalslagen finns ett antal bestämmelser som begränsar rätten att nyttja ångerrätten. Om en returnerad vara är använd i större utsträckning än vad som krävs för att säkerställa dess egenskaper och funktion så förbehåller sig JISA Security rätten att kräva dig som kund på ersättning för den värdeminskning som skett på produkten. Det kan innebära avdrag upp till 100% av varans värde om det innebär att vi inte kan sälja varan vidare som en komplett produkt. Varor som returneras i nyskick och i originalförpackning återbetalas till fullo men med avdrag för returkostnaden enligt tabellen längre upp i våra köpvillkor.

  • Varan måste skickas tillbaka i originalförpackning
  • Faktura/kvitto kan uppvisas
  • Varan är oanvänd och felfri utan defekter/skador/repor

Beställningsvaror omfattas ej av ångerrätten. Beställningsvaror avser de varor som ej är lagerförda utan istället tillverkas efter kundens beställning. Det framgår på respektive produkt på Jisasecurity.se om det är en lagerförd vara eller klassificeras som tillverkningsvara. Har du fått en offert eller ordererkännande framgår det även där.


Reklamation
Om du mottagit din beställning men ser att varan är skadad eller på något vis felaktig skall du kontakta vår kundtjänst. Uppge ordernummer och vad du upplever är fel med varan så återkommer vår kundtjänst inom kort med anvisningar hur du skall gå till väga för att returnera varan eller om vi eventuellt kan lösa problematiken på annat vis. JISA Security förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med vara av samma modell eller vid mindre defekter leverera reservdelar. Om varan har tagit slut så hävs köpet och du får pengarna tillbaka.

Under kontakta oss finner du kontaktuppgifter beroende på vad ditt ärende gäller.
 

Garantier
Pollare: 2år. Gäller produktens funktion.
Kringutrustning & elektronik för pollare: 1år. Gäller exempelvis elcentral, fjärrkontroll och annan likvärdig utrutning.
Övrigt: 1år


Datahantering & integritet
Läs om våra datahantering och hur vi hanterar personuppgifter under vår integritetspolicy.


Tvister & ARN
Tvister skall primärt lösas efter diskussion mellan kund och JISA Securitys kundtjänst. Om parterna inte kommer överens har du som konsument möjlighet att vända dig till och få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Jisasecurity.se åtar sig frivilligt att följa ARNs utslag och rekommendationer. Länk till ARN

 

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

 

I enlighet med gällande EU-regler kan du som konsument även vända dig till EU-kommissionens ODR plattform för medling i tvister. Klagomål inlämnade här kommer gå vidare till det nationella tvistlösningsorganet.

JISA Security lyder under konsumentköplagen, distransavtalslagen och gällande EU lagstiftning för konsumentköp. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida.


Force Majeure
Jisasecurity.se skall vara befriat från skadestånd och övriga påföljder om verkställande av avtal hindras, försvåras eller försenas till följd av omständigheter bortom dess kontroll. Dessa befriande omständigheter anses bland annat vara ny eller ändrad lagstiftning, myndighetsingripande, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport eller väderleksförhållanden samt om bolaget har utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.


Ägandesrättförbehåll
JISA Security äger alla produkter i beställningen till dess att de är betalda till fullo.